Jméno
Heslo
a. rotační elipsoid na pólech zploštělý
b. ideální koule
c. síť souřadnicových čar
a. v tratích a plochách
b. v úhlech a vzdálenostech
c. v plochách
a. kružnice kolem zeměkoule
b. polovina poledníkové kružnice
c. část kružnice, jejíž rovina je kolmá na zemskou osu
a. místo na trati plánované, ze kterého je stejná časová vzdálenost do místa startu i do místa přistání
b. bod na plánované trati nejvíce vzdálený od VBT
c. místo na trati kam až letadlo může doletět, aby se za současného stavu paliva mohlo vrátit
a. síť souřadnicových čar
b. rotační elipsoid na pólech zploštělý
c. ideální koule
a. spotřebujete 45,5 l
b. spotřebujete 42 l
c. spotřebujete 52 l
a. vzlet povolen
b. přistání povoleno
c. stůjte
a. od 150m AGL do 1500m AMSL
b. od země do FL 125
c. od země do různých výšek (viz AIP nebo platná letecká mapa)
a. dostatečnou vzdálenost
b. vzdálenost minimálně 1/2 rozpětí křídel většího letadla
c. vzdálenost minimálně 5 m
a. letadlo letící vlevo dát přednost letadlům přilétávajícím zprava
b. výše letící letadlo dát přednost letadlu letícímu níže
c. pomalejší letadlo dát přednost rychlejšímu
a. klesá součinitel vztlaku a odporu
b. roste součinitel vztlaku, součinitel odporu klesá
c. roste součinitel vztlaku a odporu
a. mzůstávají stálé
b. zvětší
c. zmenší
a. přidáním plynu, nebo snížením páky kolektivu
b. přidáním plynu
c. přidáním plynu a snížením páky kolektivu
a. dochází k prudkému nárůstu součinitele vztlaku
b. dosahuje součinitel vztlaku maximální hodnoty, při dalším zvyšování úhlu náběhu prudce klesá
c. dochází k náhlému poklesu součinitele odporu
a. vlivem malé odstředivé síly , ale ještě dostatečného vztlaku před odtržením proudu k ohnutí listů vzhůru, či jejich vylomení s katastrofálními důsledky
b.k odtržení proudu na listech, u dvoulistých rotorů s polotuhým zavěšením houpavého typu může dojít k odtržení proudu na jednom listu, opačný list svým vztlakem stlačí list do takové polohy, že může dojít ke kontaktu listu s ocasním nosníkem a totální destrukci vrtulníku
c. vlivem malé odstředivé síly a ještě dostatečného vztlaku dojde ke katastrofálnímu ohnutí vzhůru, nebo vylomení listů a navíc zpravidla před tím k odtržení proudu na ocasní vrtulce a tím k nekontrolovatelnému roztočení vrtulníku, u vrtulníku s polotuhým rotorem může dojít i ke kontaktu listu s ocasním nosníkem a totální destrukci