wrapper

INFORMACE KE KURZŮM PRO PILOTY

Rozdíl kategorie ultralehkých kluzáků od těžších kluzáků (větroňů) „klasických“ kategorií spočívá v tom, že UL kluzáky jsou navrhovány a stavěny pro menší hmotnosti, mají menší plošné zatížení a mají předepsanou nižší pádovou rychlost VSO. Tím pak mají nižší kinetickou energii při přistání, kratší výběh a jsou tak během přistání v terénu bezpečnější. Zejména z těchto důvodů mohla být správa UL kluzáků svěřena Letecké amatérské asociaci ČR a nespadá tak pod Úřad pro civilní letectví a evropskou agenturu EASA, které mají na starost správu kluzáků „klasických“.

Každý, kdo chce podstoupit pilotní zkoušky pro ultralehké kluzáky, musí znát do posledního detailu veškeré materiály, které má letecká asociace k dispozici. My jsme je pro Vás připravili jednoduše ke stažení, abyste si je mohli projít a pečlivě nastudovat. Jedná se o platné předpisy LA1, LA2, LA3, LA6, ZS2, UL1, ULK3 včetně zákona 49/1997 Sb., vyhlášky 108-1997 a směrnice LN:

Pro budoucí instruktory ultralehkých kluzáků jsou tyto materiály nápomocné k teoretickým zkouškám, které musí podstoupit po odlétání příslušného počtu hodin. Připravili jsme pro Vás vybraný test letecké asociace z minulých let, díky kterému se můžete lépe připravit na otázky, které můžete dostat při plnění instruktorských zkoušek.

Vyzkoušejte si testy

Vyzkoušejte si naše testy a zjistěte jak jste na tom

KROKUS piloty

KROKUS instru