Jméno
Heslo
a. inspektor technik mající toto SLZ v evidenci
b. pilot
c. majitel
a. +2 g
b. +4 g
c. +3 g
a. od okamžiku, kdy se začne rotor roztáčet pomocí motoru, až do jeho úplného zastavení
b. kdykoli se otáčí rotor, může však vystoupit po vypnutí motoru, když se rotor otáčí jen setrvačností a je-li vrtulník vybaven aretací řízení
c. kdykoli se otáčí rotor. Může však vystoupit kdykoli, není-li nablízku inspektor ULH
a. před vzletem vyvážit „těžký na hlavu“
b. před vzletem vyvážit „těžký na ocas“
c. odebrat náklad
a. početní zatížení násobené požadovaným součinitelem bezpečnosti
b. zatížení používané při pevnostním průkazu jako maximální hodnota, která se u letadla za provozu může vyskytnout
c. maximální zatížení, při kterém napětí v konstrukci právě stačí k udržení rovnovážného stavu
a. nesmí být překročena
b. může být překročena pouze v cestovním režimu za klidného ovzduší
c. může být překročena v sestupném letu
a. obtékán tak, že se mění rychlost proudnic a úhel náběhu
b. obtékán tak, že se nemění rychlost proudnic ani úhel náběhu
c. obtékán tak,že se mění se rychlost proudnic ale úhel náběhu se nemění
a. změní, fouká-li vítr
b. změní při změně hmotnosti
c. fouká-li vítr nezmění, protože efektivní nosná plocha zůstává stejná
a. klesá součinitel vztlaku a odporu
b. roste součinitel vztlaku, součinitel odporu klesá
c. roste součinitel vztlaku a odporu
a. mzůstávají stálé
b. zvětší
c. zmenší
a. přidáním plynu, nebo snížením páky kolektivu
b. přidáním plynu
c. přidáním plynu a snížením páky kolektivu
a. dochází k prudkému nárůstu součinitele vztlaku
b. dosahuje součinitel vztlaku maximální hodnoty, při dalším zvyšování úhlu náběhu prudce klesá
c. dochází k náhlému poklesu součinitele odporu
a. vlivem malé odstředivé síly , ale ještě dostatečného vztlaku před odtržením proudu k ohnutí listů vzhůru, či jejich vylomení s katastrofálními důsledky
b.k odtržení proudu na listech, u dvoulistých rotorů s polotuhým zavěšením houpavého typu může dojít k odtržení proudu na jednom listu, opačný list svým vztlakem stlačí list do takové polohy, že může dojít ke kontaktu listu s ocasním nosníkem a totální destrukci vrtulníku
c. vlivem malé odstředivé síly a ještě dostatečného vztlaku dojde ke katastrofálnímu ohnutí vzhůru, nebo vylomení listů a navíc zpravidla před tím k odtržení proudu na ocasní vrtulce a tím k nekontrolovatelnému roztočení vrtulníku, u vrtulníku s polotuhým rotorem může dojít i ke kontaktu listu s ocasním nosníkem a totální destrukci