Jméno
Heslo
a. stabilitu a ovladatelnost
b. stoupavost
c. rychlost letu
a. jen při neprovedení roční nebo vyšší prohlídky
b. ano
c. není to důvod k dočasné ztrátě letové způsobilosti
a. inspektor technik mající SLZ v evidenci
b. pověřený technik aeroklubu
c. technik UCL
a. největší hmotnost uvažovaná pro pojíždění letadla před vzletem
b. největší hmotnost naloženého letadla připraveného ke vzletu bez ohledu na omezení
c. největší hmotnost, při které letadlo vyhovuje technickým a zákonným omezením pro vzlet
a. v oddělení technické dokumentace provozovatele
b. na palubě letadla za letu
c. u výrobce letadla
a. obsahuje seznam dovolených manévrů letu
b. vymezuje oblast možných a dovolených provozních násobků při dané rychlosti letu
c. vymezuje vzdušný prostor v kterém se může letadlo pohybovat
a. musí být odstraněna pouze při provozu ve středisku pilotního výcviku
b. ano – musí být odstraněna před zahájením dalšího letu
c. nemusí být odstraněna před zahájením letištního letu
a. může letět, krajní poloha centráže bude překročena zanedbatelně
b. nemůže letět, krajní poloha centráže by byla překročena
c. může letět, krajní poloha centráže nebude překročena
a. zatížení způsobená vertikálními poryvy vzduchu, zatížení od manévrů a obratů, zatížení od sil při vzletu a přistání
b. zatížení od tíhy cestujících a zavazadel na palubě za letu
c. zatížení od tíhy konstrukčních částí letadla hlavně při přistání
a. kdykoli se otáčí rotor, může však vystoupit po vypnutí motoru, když se rotor otáčí jen setrvačností a je-li vrtulník vybaven aretací řízení
b. od okamžiku, kdy se začne rotor roztáčet pomocí motoru, až do jeho úplného zastavení
c. kdykoli se otáčí rotor. Může však vystoupit kdykoli, není-li nablízku inspektor ULH
a. kvalitu povrchu a čistotu listů rotoru, aby nebyla snížena jeho účinnost
b. znečištění skel kabiny
c. stav částí podvozku, které jsou u vrtulníků nadměrně namáhány
a. musí správně fungovat všechny části nezbytné pro bezpečný provoz letadla
b. může dojít k trvalým deformacím konstrukce letadla
c. nemusí správně fungovat všechny části nezbytné pro bezpečný provoz letadla
a. posádka o hmotnosti 150kg může provést let po odpuštění části paliva
b. posádka o hmotnotsi 150kg nemůže provést let.
c. posádka o hmotnosti 150 kg může provést let
a. hmotnost celého letadla s nákladem v okamžiku dotyku při přistání
b. hmotnost úplně vystrojeného letadla i s přepravovaným nákladem, ale bez hmotnosti paliva (pohonných hmot)
c. hmotnost vystrojeného letadla bez posádky, bez přepravovaného nákladu, bez paliva, ale s náplněmi v motoru (olej, voda)
a. je tak zachován stejný úhel nastavení všech jeho profilů
b. všechny profily listu vrtule potom pracují zhruba na stejném úhlu náběhu
c. se tak sníží hlučnost vrtule